برای دانلود سریع فایل کافیست روی دکمهی پایین کلیک کنید

· • • • • • • • °° • خلاقیت در مدرسه خلاقیت در مدرسه › خلاقیت در مدرسه خلاقیت در مدرسه شیوههای پرورش خلاّقیت در مدرسه › › شیوههای پرورش خلاّقیت در مدرسه › › · رنزولی نظریه جالبی را در رابطه با عوامل مؤثّر در پرورش خلاّقیت در مدرسه ارائه میدهد سه عنصر اصلی نظریه او عبارتند از معلم، دانش آموز، برنامهی درسی ایده ی خلاقانه برای داشتن کلاسی پویا و فعال مجله تخصصی › › ایده ی خلاقانه برای داشتن کلاسی پویا و فعال مجله تخصصی › › · دانش آموزان شما نه تنها از تعامل با کلاس های دیگر بلکه – به عنوان یک نسل زرنگ و دانا از نظر فناوری – از داشتن اسکایپ در ساعات مدرسه هیجان زده می شوند ایده ی خلاقانه برای داشتن کلاسی پویا و فعال مجله تخصصی خلاقیت در مدرسه خلاقیت در مدرسه خلاقیت در مدرسه خلاقیت در مدرسه خلاقیت در مدرسه خلاقیت در مدرسه خلاقیت در مدرسه خلاقیت در مدرسه خلاقیت در مدرسه خلاقیت در مدرسه خلاقیت در مدرسه خلاقیت در مدرسه خلاقیت در مدرسه خلاقیت در مدرسه خلاقیت در مدرسه روش های تدریس خلاق مزایا، موانع و راهبردها سامانه تراز › روشتدریسخلاقروش های تدریس خلاق مزایا، موانع و راهبردها سامانه تراز › روشتدریسخلاق روش تدریس خلاقانه چیست و چه تفاوتی با روش سنتی دارد؟ اهداف تدریس خلاقانه عوامل موثر بر تدریس خلاقانه معلم خلاق چه ویژگیهایی دارد؟ روش های عملی پرورش خلاقیت توصیه های کاربردی برای تدریس خلاق نتیجه گیری برای آنکه تعریف روشنتری از روش تدریس خلاقانه داشته باشیم، بهتر آن است که تفاوت آن را با روش سنتی دریابیم به طور کلی، در روش سنتی معلم نقش فعالی در تدریس برعهده دارد و مطالبی را بیان میکند که از قبل تعیین شده است دانشآموز هم در این میان، واکنش چندانی ندارد در تدریس سنتی، انباشتن حافظهی دانشآموز از معلومات و آراستن آنها به زیور علم و افکار ب خلاقیت به معنای خلق و آفرینش اندیشهها، افکار نو و بدیع، متفاوت نگریستن به امور، عبور از مرزهای دانستههای محدود به حیطهی نادانستههای نامحدود و کشف و ابداع راهحلهای جدید برای حل یک مسئله است خلاقیت، تشخیص و بیان مسئله و ارائهی راه حلهای جدید برای آن است بر این اساس، اهداف روشهای تدریس خلاقانه را میتوان اینگونه دستهبندی کرد روشهای تد مطالعات انجام شده بر این روش، نشان میدهد که عوامل مؤثر بر تدریس خلاق در فعالیتهای یکپارچه عبارتند از ✅ ویژگیهای شخصیتی پشتکار، تمایل به توسعه، پذیرش تجربیات جدید، اعتماد به نفس، حس شوخ طبعی، کنجکاوی، عمق ایدهها، تخیل و … ✅ ویژگیهای خانوادگی روشهای باز و مدارا برای آموزش فرزندان، عملکرد خلاق والدین و … ✅ تجربیات رشد و آموزش بازیها و داستان معلم به عنوان مبدع شرایط و تسهیلگر یادگیری دانش آموزان، میتواند با نوآوری، انعطافپذیری، پرهیز از اجبار دانشآموزان برای حفظ مطالب و انباشت ذهنی، شوخ طبعی و دوری از روشهای سنتی آموزش، بستر لازم را برای اعتماد به نفس، کنجکاوی و پرورش خلاقیت دانشآموزان ایجاد کند با این حال، روشهای تدریس خلاقانه تابع عوامل متعددی همچون شخصیت معلمان، پیشینههای خا هریک از این روشها میتوانند در روش تدریس خلاقانه مورد استفاده قرار گیرند که البته باید متناسب با ویژگیهای شخصیتی دانشآموزان باشند داستانگویی و قصهسرایی شرح حال نویسی و انشا امور هنری همچون نقاشی، موسیقی، خطاطی بیان شرح حال و زندگی بزرگان استفاده از روش تدریسهای متنوع و پرهیز از روشهای سنتی و قالبی تعیین شده که تمرکز اصلی آنه ایجاد یک محیط همراه و پذیرااز آنجایی که خلاق بودن مستلزم بیرون رفتن از چارچوبهای هنجاری است، دانشآموزان باید مطمئن شوند که میتوانند در مقابل شما اشتباه کنند با ایدههای دانشآموزان همراه باشیدبا دانش آموزان مکالمات غیرمستقیم بیشتری داشته باشید دریابید که زمینههای علاقه آنها چیست و آنها را در رویکردشان همراهی کنید دانشآموزان را به مستقل بودن، تشویق کنیدبه خودتان اجازه ندهید که داوری کنید که کار «خوب» چیست درعوض، بازخوردی بدهید که خودارزیابی و استقلال را تشویق کند در تکالیف برای ترویج تفکر خلاق بازنگری کنیدسعی کنید کلماتی مانند «ایجاد»، «طراحی»، «اختراع»، «تصور کنید»، «فرض کنید» را به تکالیف اضافه کنید افزودن دستورالعملهایی مانند «تا حد امکان راهحلهای ب از عوامل موفقیتآمیز در تدریس خلاق میتوان به ویژگیهای شخصیتی، عوامل خانوادگی، تجربیات یادگیری و تحصیلی، اعتقاد به آموزش، تعهد به آموزش و انگیزههای معلمها و مربیها اشاره کرد محیط سازمانی و نحوهی مدیریت مدارس نیز عواملی موثر در شکلگیری تدریس خلاق هستند در میان این عوامل، اعتقاد به تحصیل، از خودگذشتگی برای تدریس و انگیزهها از اهمیت بیشتری ب ترفندها و ایده های خلاقانه برای مدرسه ترفندها و ایده های خلاقانه برای مدرسه ترفندها و ایده های خلاقانه برای مدرسه أفکار إبداعیة طریفة ومفیدة مجموعة من الأفکار الإبداعیة للرسم والمدرسة أفکار إبداعیة طریفة ومفیدة مجموعة من الأفکار الإبداعیة للرسم والمدرسة أفکار إبداعیة طریفة ومفیدة مجموعة من الأفکار الإبداعیة للرسم والمدرسة تصویرسازی ذهنی چیست؟ هنر تجسم خلاق در جلسه جلسه اول کارگاه تجسم خلاق تصویرسازی ذهنی چیست؟ هنر تجسم خلاق در جلسه جلسه اول کارگاه تجسم خلاق تصویرسازی ذهنی چیست؟ هنر تجسم خلاق در جلسه جلسه اول کارگاه تجسم خلاق طراحی الگوی مدرسه خلاق برای دوره ابتدایی و اعتباربخشی آن از › طراحی الگوی مدرسه خلاق برای دوره ابتدایی و اعتباربخشی آن از › هدف پژوهش حاضر، طراحی الگوی مدرسه خلاق برای دوره ابتدایی و اعتباربخشی آن از دیدگاه متخصصان بود روش پژوهش ترکیبی از نوع اکتشافی متوالی کیفیکمی بود روش پژوهش در فازکیفی از نوع مطالعات راهکارهای ایجاد و پرورش تفکر خلاق در دانش آموزان دوره ابتدایی › راهکارهایایجادوراهکارهای ایجاد و پرورش تفکر خلاق در دانش آموزان دوره ابتدایی › راهکارهایایجادو راهکارهایی که برای توسعه تفکر خلاق از طریق مدرسه می توان ارائه کرد عبارتند از ۱ـ حساس کردن دانشآموزان به محرک های محیطی ۲ـ تشویق به دستکاری اشیاء ۳ـ تشویق عقاید نو ۴ـ ایجاد جوی خلاق در کلاس ترفندهای خلاقانه و آسان برای روزهای بازگشت به مدرسه ترفند و خلاقیت ترفندهای خلاقانه و آسان برای روزهای بازگشت به مدرسه ترفند و خلاقیت ترفندهای خلاقانه و آسان برای روزهای بازگشت به مدرسه ترفند و خلاقیت خلاقیت و نوآوری در مدرسه خلاقیت و نوآوری در مدرسه خلاقیت و نوآوری در مدرسه سرکوب و تقویت خلاقیت در مدرسه مجله تخصصی آریاکید سرکوب و تقویت خلاقیت در مدرسه مجله تخصصی آریاکید سرکوب و تقویت خلاقیت در مدرسه مجله تخصصی آریاکید نقش مدرسه در تعلیم و تربیت دانشآموزان چیست؟ مجله فیلیمومدرسه › › نقش مدرسه در تعلیم و تربیت دانشآموزان چیست؟ مجله فیلیمومدرسه › › · نقش مدرسه در تعلیم و تربیت دینی، با تقویت رشد معنوی، اخلاقی و اعتقادی دانشآموزان همراه است آموزش مفاهیم دینی، زمینهای را فراهم میکند که دانشآموزان خوب و بد جامعه را بیاموزند
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید